Praktyczna teoria przedsiębiorstwa społecznego

Autor

  • Ewelina Florczak

Abstrakt

Celem artykułu jest zlokalizowanie przedsiębiorstwa społecznego w problematyce
funkcjonujących teorii przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem
teorii konfirmy, jak również zestawienie wyników badań empirycznych
dotyczących przedsiębiorstw społecznych ze zmodyfikowaną autorsko koncepcją
teorii konfirmy przedsiębiorstwa.
Punktem wyjścia artykułu jest problem humanizacji teorii ekonomii oraz
metodologii ekonomicznych badań empirycznych. Wyodrębniona została kategoria
przedsiębiorstwa społecznego w gospodarce – jego funkcje, klasyfikacje
oraz próby legislacyjnego unormowania. Przedsiębiorstwo społeczne zostało
umiejscowione w obecnych w literaturze przedmiotu teoriach przedsiębiorstw.
Głównym obszarem teorii przedsiębiorstw identyfikowanym z przedsiębiorstwem
społecznym została koncepcja teorii konfirmy. Teoria konfirmy została
zmodyfikowana autorsko na potrzeby umiejscowienia w jej ramach przedsiębiorstwa
społecznego. Dla zweryfikowania teoretycznych założeń nastąpiła ich
konfrontacja z wynikami empirycznych badań przedsiębiorstw społecznych.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-20