Funkcja Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców w praktyce gospodarczej sektora MŚP

Autor

Słowa kluczowe:

przedsiębiorczość, przedsiębiorcy, rzecznik, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, analiza ankiety

Abstrakt

Dnia 22 czerwca 2018 r. został powołany urząd Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców (Rzecznik MŚP). W opracowaniu przedstawiono proces i drogę, jaką przebyła koncepcja urzędu Rzecznika MŚP od momentu pojawienia się jej – ponad 10 lat temu oraz zapisy ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców, określającej zadania tej nowej instytucji. Na tym tle zaprezentowane zostały wyniki badania znajomości instytucji Rzecznika MŚP wśród przedsiębiorców i ich oceny działalności tego urzędu. Badanie zostało przeprowadzone wśród mikro, małych i średnich przedsiębiorców w okresie sierpień – październik 2021 roku. Tezą główną artykułu jest to, że Rzecznik MŚP nie wykonuje prawidłowo swoich ustawowych obowiązków, działa pozornie. Niewystarczająca promocja nie tyle działań, co samego urzędu i zakresu jego ustawowych kompetencji sprawia, że po ponad trzech latach polscy mikro, mali i średni przedsiębiorcy wciąż niewiele wiedzą o takim urzędzie.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-31