Badanie międzykulturowej trafności konstruktu bogactwa społeczno-emocjonalnego (SEW): marokańskie firmy rodzinne

Autor

  • Khalis Mohammed
  • Hind Hourmatallah

Słowa kluczowe:

bogactwo społeczno-emocjonalne (SEW), międzykulturowy, firmy rodzinne

Abstrakt

Koncepcja bogactwa społeczno-emocjonalnego (SEW) zyskuje coraz większą popularność w środowisku naukowym jako potencjalny dominujący paradygmat w dziedzinie biznesu rodzinnego. Jednak to „nowe, rodzime” podejście teoretyczne nadal zawiera kilka niejasności, którymi należy się zająć, na przykład: brak jasnych, konsensualnych miar, niepewność co do międzykulturowej ważności perspektywy SEW i tak dalej. Niemniej jednak, niniejszy artykuł reprezentuje wiele badań opartych na studium przypadku, które mają na celu zweryfikowanie ważności podejścia SEW w kontekście Maroka, a uzyskane wyniki odzwierciedlają różne cechy kontekstowe, które przyczynią się do poprawy i rozwoju paradygmatu bogactwa społeczno-emocjonalnego.

Opublikowane

2021-09-30